3 Eylül 2009 Perşembe

8.Ay Doktor Kontrolü

Yasemincik 8 aylık oldu. 6. aydan itibaren artık 2 ayda bir doktor kontrolüne gidiyoruz. Dün 14:40'ta randevumuz vardı. Son iki seferdir anne-kız başbaşa gidiyoruz muayeneye. Yeşilyurt'ta Pembe Menekşe Sokağı'na arabamızı parkediyorum. Sonra Yasemin'i pusetine oturtuyorum. International Hospital'a kadar yürüyoruz. Yeşilyurt'un sakin sokakları ve geniş kaldırımlarında rahat rahat pusetini sürebiliyorum kızımın. Çünkü İstanbulun birçok yerinde puseti sürebileceğim doğru düzgün kaldırım yok. Olanlara da ya araba parketmişler, ya kırık dökük... Allah engelli vatandaşlarımızın yardımcısı olsun.
Neyse 14:30'da hastanedeyiz. Doktoru beklerken diğer bebeklerle tanışıyoruz, anneleriyle konuşuyorum.
Saat 14:40 Şeyma Hanımın odasındayız. Bizi güleryüzüyle karşılıyor. Yasemin de gayet keyifli. Meraklı meraklı etrafını inceliyor. Gülücükler saçıyor az sonra başına geleceklerden habersiz.
Önce Yasemin'in beslenmesinden konuşuyoruz. İki aydır beslenmesi şöyleydi:

Sabah

1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı labne peyniri
1 tatlı kaşığı pekmez
1 tatlı kaşığı zeytinyağı

Ara Öğün

Meyve püresi

Öğle

Sebze yemeği (1 yemek kaşığı kıyma/tavuk eti ile)

AraÖğün

Yoğurt

Akşam

Muhallebi



Yasemin çok şükür sorunsuz yiyor. Bu listeye bir-iki ilave oldu. Sabah kahvaltısına 1 ceviz yada 2-3 fındık ezilerek katılacak. Kahvaltılık tahıllı ek mamalardan da yiyebilir. Haftada iki defa 1 yemek kaşığı balık yiyecek. Sebzelerine kuru baklagiller katılacak. Kabuğu soyulmak kaydıyla 10 tane kuru fasülye yada nohut veya 1 yemek kaşığı mercimek. Tarhana ve mercimek çorbası da verebilirmişiz. Babannesi sağolsun tuzsuz tarhanasını hazırlamıştı kızımın.

Gelelim ölçülerine fıstığımın:

Kilo : 9,300 kg
Boy : 71,5 cm
Baş çevresi : 45 cm

Boyu ortalamanın üzerinde, kilosu boyuyla orantılı.

Yasemin'in emekleme çalışmaları devam ediyor. Bir yandan da ayak durmaya bayılıyor. Koltuğa oturtuyorum. Önce yan dönüyor, sonra emekleme pozisyonuna geçiyor. Bir kaç hareketle koltuğun kenarına geliyor ve hooop koltuğun kenarından kendini aşağı bırakıyor ve ayaklar yerde. Bu şekilde dikilerek ayakta durabiliyor. (Kameraya alınca görüntüleri ekleyeceğim)
"Yürüteç alalım mı?" diye sordum doktora. "Kesinlikle hayır" dedi! Çünkü öncelikle halıya yada başka eşyalara takılarak düşme gibi yürüteç kazaları olabiliyormuş. Ayrıca sanılan aksine yürüteçle çocuklar daha geç yürürmüş. Çünkü tembelliğe alıştırırmış ve yürümesi için gelişmesi gereken bacak kasları geç gelişirmiş. Eğer bu kadar ayakta durmaya hevesliyse kısa sürede yürür dedi doktor.

Yasemin bazen oyun oynarken yada yemek yerken günün herhangi bi anında üşümüş gibi hafif ürperiyor. İdrar yolu enfeksiyonuna bağlı olarak idrarını yaparken olabilirmiş. İdrar kültürü istedi. Problemsiz bi şekilde idrarını verebildi kuzum. Çok bekletmedi beni. Tabi ben de biraz destekledim kızı. Önce emzirdim. Sonra su içirmek istedim. Reddetti. Ben de yanımdaki bisküvilerden verdim bi tane eline. Bisküviyi yiyince kana kana içti suyu ve poşeti doldurdu:)) Sonucunu cumartesi alacağız. İnşallah ciddi bir şey çıkmaz.

Saat 16:00.. Hastanedeki işlerimiz bitti. E günlerden çarşamba... Pazara doğru yol alıyoruz...

1 yorum:

  1. torunumuz yasemini internette izlemekten ne kadar keyif aldığımızı tahmin edemezsiniz.gittiğinden beri kokusu burnumuzda tütüyordu.zuhalciğim sayesinde onu daha yakından izleyebiliyoruz.tatlıların tatlısı yaseminimizi öpüyoruz,öpüyoruz ve zevkle izliyoruz.kısa süre sonra yanında olup onu hiç bırakmayacağız.hepinizi çok seviyoruz.babaannesi,dedesi

    YanıtlaSil